Minyak Aromatherapy - Lavender Minyak Essential

Minyak Aromatherapy - Lavender Minyak Essential

Lavender Minyak Essential berasal dari bunga, sudah angustifolia Lavandula, dari keluarga Lamiaceae, yang sebelum ini dikenali sebagai Officinalis Lavandula. Ia masih diiktiraf sebagai officinalis oleh beberapa hortikultur.

Lavender Shrub tumbuh kepada kira-kira satu meter. Ia adalah pokok renek taman sangat popular ditanam berhampiran pintu masuk dan tingkap untuk aroma.

Semua minyak aromaterapi boleh dianggap berharga dan popular; Walau bagaimanapun, minyak Lavender perlu berada di bahagian atas senarai populariti.

Minyak Lavender bermula sejak sekurang-kurangnya purba zaman Rom. Nama Lavender berasal dari bahasa Latin 'Lavera' yang bermaksud untuk mencuci. Orang-orang Rom purba digunakan Lavender dalam air mandi mereka dan juga dalam rutin pembersihan.

Proses pengekstrakan

Bunga-bunga tumbuh-tumbuhan Lavender adalah wap suling untuk mengeluarkan minyak popular ini. Minyak Essential berair dan jelas dalam warna dan mempunyai aroma yang segar indah.

Menggunakan sebagai minyak pati

Minyak Lavender mempunyai mungkin pelbagai jenis kegunaan berfaedah. Sama ada digunakan sebagai rawatan atau pencegahan penyakit dan penyakit atau sama ada digunakan untuk bau semulajadi yang menenangkan dan menyegarkan, Lavender Minyak pati mempunyai mungkin tempat teratas dalam banyak Aromatherapists kit minyak pati.

Untuk menyenaraikan semua potensi faedah dan kegunaan minyak Lavender akan di luar skop artikel ini. Berikut adalah ringkasan ringkas mengenai beberapa manfaat dan kegunaan yang mungkin untuk anda dalam suasana rumah.

Dalam penjagaan peribadi, lavender boleh didapati dalam pelbagai bentuk. Lavender boleh didapati dalam kristal mandi, sabun dan mencuci badan. Mencuci Bayi organik dan syampu sering mengandungi minyak lavender.
Lavender biasanya digunakan dalam pembakar dan pengewap. Ia adalah baik untuk Tekanan dan Kebimbangan, demam alergi, tidur, ketakutan dan kemurungan.
Lavender adalah sangat menenangkan dan apabila digunakan dalam kualiti yang baik minyak urut organik, boleh membantu gejala kebimbangan, ketegangan saraf dan tekanan.
Apabila digunakan dalam asas krim, lavender boleh berguna untuk melegakan luka terbakar, ekzema, psoriasis dan jerawat.
Minyak lavender juga boleh digunakan sebagai antiseptik.
Lavender mempunyai bau yang secara semula jadi menenangkan dan biasa.

Langkah berjaga-jaga

Minyak pati mempunyai banyak manfaat dan boleh membantu dalam pencegahan atau penyembuhan banyak aduan. Setiap individu adalah berbeza. Sesetengah minyak pati boleh menjadi toksik. Sesetengah minyak tidak harus dimakan sementara yang lain memerlukan pendedahan yang terhad kepada matahari kerana phototoxicity. Baca label dan meminta pembekal anda jika anda ragu-ragu penggunaan yang paling selamat bagi mana-mana minyak tertentu. Bukan hanya satu dalam artikel ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar