Enam Silly Pemulihan Home

Enam Silly Pemulihan Home

Walaupun keinginan untuk menggunakan ubat semula jadi dan rumah yang semakin meningkat, terdapat masih banyak skeptis, terutamanya jika ubat yang bunyi untuk bodoh dan / atau mudah. Walau bagaimanapun, ramai melakukan kerja. Berikut adalah tujuh remedi yang seolah-olah bodoh, bersama-sama dengan sama ada atau tidak mereka bekerja.

Cayenne: Jika anda pernah munched tentang lada panas, anda tahu bahawa ia boleh menyebabkan sakit yang serius. Malah, ramai tukang masak perlu memakai sarung tangan hanya untuk membersihkan dan memotong mereka, kerana rasa terbakar ini boleh diterjemahkan kepada kulit. Mengapa anda mahu untuk sapukan pada otot tekak, artritis atau lain-lain jenis tempat menyakitkan badan?

Sensasi membakar sebenarnya adalah sebab. Walaupun doktor sudah mula menyedari bahawa kandungan capsaicin buah pedas boleh memberi manfaat, selagi ia tidak digunakan pada luka terbuka. Kami merujuk kepadanya sebagai balas merengsa. Ia mengelirukan otak, yang mematikan sensasi kesakitan kerana ia semakin isyarat bercampur-campur. Berhati-hati untuk menguji pada kawasan yang kecil sebelum slathering banyak pada, kerana ia boleh mengakibatkan luka.

Minyak cengkih: Seperti merah, minyak cengkih adalah sangat pedas dan boleh menyebabkan luka bakar pada kulit sensitif. Walau bagaimanapun, ia juga mengandungi bahan yang dipanggil eugenol, yang merupakan anestetik topikal. Anda boleh meletakkan sedikit minyak cengkih pada q-tip dan memohon kepada gigi sensitif, yang sepatutnya melegakan kesakitan. Cuba untuk mengelakkan diri daripada apa-apa pada gusi anda jika mungkin.

Pita salur: Anda mungkin pernah mendengar pepatah bahawa alam semesta ini diadakan bersama-sama dengan pita saluran, gula-gula getah dan wayar baling. Pita saluran adalah satu bahan ia akan menjadi sukar untuk hidup tanpa. Kini ramai ibu bapa menggunakan dengan cara yang unik, untuk menghilangkan ketuat. Ia mengambil masa kira-kira dua bulan untuk menyiapkan proses itu, tetapi ia boleh menjadi lebih murah daripada rumah ketuat mengeluarkan kit. Pita saluran diletakkan di atas ketuat dan diperap selama enam hari. Jika ia jatuh di luar, hanya menggantikannya. Pada akhir zaman ini, mengambil pita kira dan memfailkan bahagian atas ketuat dengan papan ampelas. Ulangi sehingga ketuat itu hilang.

Gin Kismis Direndam: Ulasan mengenai perkara ini adalah bercampur-campur. Ada yang mengatakan ia membantu menghentikan kesakitan artritis, tetapi tidak ada kajian untuk membuktikan atau menyangkal teori. Saya mengesyaki kebanyakan melegakan kesakitan adalah daripada alkohol sejak kismis.

Bawang: Percaya atau tidak, a, bawang mentah segar boleh membantu anda mendapat lebih lebam yang lebih cepat. Terdapat dua kaedah, satu adalah cepat dan sangat mudah. Ikat sepotong bawang segar ke atas kecederaan dan biarkan selama sekurang-kurangnya enam jam. Yang kedua adalah sedikit lebih rumit, tetapi seolah-olah bekerja lebih baik. Dadu bawang, campurkan dengan garam dan mengikatnya ke atas lebam untuk jumlah yang sama. Apabila anda mengeluarkannya, lebam harus lebih baik.

Kentang: Jika anda mempunyai terbakar dan baru keluar dari lidah buaya, kentang mentah boleh mengisi rang undang-undang. Mengikis beberapa veggie dikupas dan letakkan atas luka terbakar. Ini akan membantu menyejukkan ia serta meringankan ketidakselesaan.

Ubat gigi: Ini adalah ubat yang lain dengan ulasan bercampur-campur. Kebanyakan dermatologi berkerut pada amalan ini, tetapi ramai orang percaya bahawa menyeka ubat gigi pada jerawat dan meninggalkan semalaman akan membantu anda menghilangkan lebih cepat. Ini boleh membantu, tetapi terdapat perkara-perkara lain yang bekerja lebih baik dan kurang cenderung untuk mencederakan kulit anda. Juga, ingat bahawa ini telah menjadi pes yang sebenar. Gel tidak akan berfungsi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar