Cara-cara untuk menakluk Lebih Berpeluh

Cara-cara untuk menakluk Lebih Berpeluh

Berpeluh adalah cara yang baik dan semula jadi untuk menghentikan tubuh daripada terlalu panas. Jika kita tidak mempunyai peluh untuk mengawal suhu badan kita, kita tidak akan dapat mengekalkan suhu normal tubuh kami pada 37 darjah. Tambahan pula, apabila kita bersenam di gimnasium atau mengambil bahagian dalam acara sukan, peluh adalah salah satu 'petunjuk' utama yang badan kita bekerja keras. Apabila badan kita telah selesai aktiviti fizikal yang tertentu, selepas tempoh yang singkat biasanya kita berhenti berpeluh.

Sesetengah orang berpeluh lebih daripada yang lain dan sekali lagi ini dianggap biasa, kerana berat badan, jenis badan dan umur kita diambil kira. Walau bagaimanapun, dalam beberapa kes orang akan berpeluh berlebihan, bila-bila masa, tidak kira apa yang mereka lakukan. Ini jenis masalah boleh disebabkan oleh kelenjar peluh yang bertindak balas secara keterlaluan. Jenis ini keadaan telah diketahui berjalan di dalam keluarga dan malangnya ia mungkin telah diturunkan kepada anda. Walau bagaimanapun, ia tidak bermakna anda tidak boleh berbuat apa-apa. Mengubah diet anda mungkin mempunyai beberapa kesan positif.

Minum minuman yang mengandungi jumlah yang tinggi kafein boleh mempunyai kesan yang tidak baik kepada kamu, kerana ia akan meningkatkan kadar jantung anda, yang akan menyebabkan anda berpeluh, untuk mengelakkan badan anda daripada terlalu panas. Jika anda berlaku untuk menjadi kekasih teh atau kopi, mencari sesuatu pilihan bebas Kafeina. Mereka akan rasa sedikit berbeza tetapi sebaik sahaja anda mendapat digunakan untuk ia anda tidak akan melihat perbezaan.

Alkohol juga boleh menyumbang kepada anda berpeluh lebih, jadi jika anda minum secara sederhana kemudian cuba memotong ke bawah supaya anda minum hanya pada majlis-majlis. Saya tahu ini mungkin kelihatan seperti satu tugas yang sukar, tetapi anda mungkin mendapati manfaat meninggalkan anda terkejut.

Jika anda mempunyai berat badan berlebihan maka ia boleh menjadi bernilai cuba untuk kehilangan beberapa pound. Cuba pastikan anda menyimpan dalam pelbagai indeks jisim tubuh anda, tidak lebih daripada 25. Mempunyai jenis ini keadaan mungkin sukar untuk mengawal, tetapi dengan banyak keazaman, ketabahan dan sikap yang betul anda mungkin boleh membuat perbezaan. Walau bagaimanapun, saya akan mengesyorkan anda sekurang-kurangnya berunding dengan doktor anda sebelum pergi ke hadapan dengan apa-apa yang telah saya sebutkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar